Dag 15: Thornybush Game Reserve

3 augustus 2014 - Thornybush Game Reserve, Zuid-Afrika

Vandaag twee game drives gemaakt. Die zijn hier veel leuker dan in het Kruger Park. Het terrein is heel ruig en hier mogen ze van de paden af. De rangeren kregen van collega's door dat er een luipaard liep en die wilde ze ons graag laten zien, want die laten zich heel moeilijk zien. Het wordt een wilde rit en regelmatig moeten we diep de auto in duiken om takken met grote doorns te ontwijken. Maar het is gelukt. Ze hebben het luipaard gevonden en er was nog een jong van 5 maanden bij ook. Wat een prachtig beesten zijn dat. Nu hebben we alle dieren van de big five gezien! We hebben tijdens de ritten van vandaag zo ontzettend veel gezien, gewoon te veel om op te noemen. We hebben een tijdje naast twee leeuwen gestaan maar om daar weg te komen moest de auto over een heel schuin pad. De auto hangt dan zo scheef en dan die leeuwen zo vlak naast je is best even spannend. Tussen de twee ritten in gaan we lekker bij het zwembad(je) zitten. We worden hier ontzettend verwend. Als we 's avonds thuiskomen liggen er zelfs warme kruiken in ons bed.

1. Ellen:
    4 augustus 2014
    De big five allemaal gezien, das een droom die uit komt
  2. Pa:
    4 augustus 2014
    Nu is het natuurlijk wel zo dat jullie nooit een echt roofdier van nabij hebben gezien behalve dan je vader als die bij de Chinees zit. Maar dat er brullende leeuwen achter jullie aanzitten kan ik best begrijpen want jullie zijn voor mij heerlijke hapjes en die leeuwen zijn ook niet gek.Zijn het altijd Nederlanders in de groep? Die lui kom je ook overal tegen, het zijn net zwermen apen. Hier in Vlaardingen barst het ook van de Nederlanders ( nog wel) maar zo lieverlee komen er ook steeds meer apen in de straten. Ik dwaal geloof ik iets af en ga terug naar Afrika. Ik gun het jullie best al die avonturen want hoevelen kunnen dat niet?
    Ik volg de trip via het dag tot dag schema en dat is heel interessant. Geniet maar lekker alleen nooit kwaad worden op een knorrend nijlpaard want weg is een handje en dan sta je daar hulpeloos met één handje omhoog maar........wij zullen blij zijn om jullie armen weer om ons heen te voelen maar dat zal wel de eeuwig aanwezige nestliefde zijn....Maar laten jullie je niet daardoor belemmeren en maakt van iedere dag een feest dan hebben wij ook een feestje xxx
  3. Wilma:
    4 augustus 2014
    Ook ik volg jullie verhalen, met veel plezier. Jullie beleven op deze manier heel veel avontuur. Ben wel een beetje jaloers! Moet maar snel weer sparen om ook zo'n leuke reis te maken
    Heel veel groetjes