Dag 14: Kruger Park/Thornybush Game Reserve

3 augustus 2014 - Thornybush Game Reserve, Zuid-Afrika

Vandaag hebben we het Kruger Park verlaten en zijn we doorgereden naar Thornybush Game Reserve. Bij aankomst bij onze lodge (Kwa-Mbili) werden we ontvangen alsof we hoog bezoek waren. Bij de ingang stonden drie mensen ons op te wachten: een met een warm handdoekje, de ander om de koffers uit de auto te halen en de derde deed een welkomstwoord. Er stond een heerlijk drankje klaar en we konden direct aanschuiven voor een lunch. Na de lunch werden we naar ons huisje gebracht. Het zier er allemaal geweldig uit. Om half vier hebben we hier nog een game drive gemaakt. Het is hier heel kleinschalig en alle gasten gaan mee, en dat zijn er tien. Toevallig allemaal Nederlanders. Het is gezellig en het werd een geweldige middag. Al snel staan we vlak naast een giraffe en even later tussen een kudde olifanten. De auto is helemaal open en als je dan vlak naast zo'n olifant staat is dat best wel indrukwekkend. De wegen zijn hier heel slecht, maar met deze auto is dat geen probleem. Bij terugkomst staat het eten voor ons klaar en eten we gezellig bij een vuur. Deze lodge is niet omheind en alle wilde dieren kunnen dus tot aan de huisjes komen. Er zijn daarom strenge regels. Als we op bed liggen horen we de leeuwen brullen. Morgen om 6.00 uur worden we gewekt want om 6.30 uur gaan we weer een game drive maken.

1. Ineke:
    3 augustus 2014
    Spannend allemaal hoor!
  2. Ellen:
    4 augustus 2014
    ...en wij maar denken dat jullie zo af moeten zien in de rimboe. Zo wil zelfs ik wel naar Afrika!
  3. Linda:
    6 augustus 2014
    Een game drive is hetzelfde als een safari??? Ik ken dit woord helemaal niet. Je hoeft dus niet vroeg uit bed om wild te zien.
    Wel toevallig allemaal Nederlanders.